zaterdag 22 december 2007

Sweeney Todd

Sweeney Todd

Never Forget
Never Forgive




Ik ben een fan van de musicals geschreven doorStephen Sondheim. Daarnaast een fan ben van de film van Tim Burton en van combinatie van Johnny Depp en Tim Burton helmaal. Zo heb ik genoten van Sleepy Hollow en de laatste Charlie and the Chocolate Factory. Als laatste vindt ik het verhaal van Sweeney Todd erg goed. Het is een prima combinatie van horror, komedie en drama.
In 1994 is er zelfs een Nederlandse versie geweest met Ernst Daniƫl Smid als Sweeney en Simone Kleinsma als Mrs Lovett. Deze heb ik natuurlijk gezien.



Op de http://www.sweeneytoddmovie.com zin een aantal nummers te horen uit de film gezongen door oa Johnny Depp. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel moet wennen aan de zangstem van Johnny Depp in de rol van Sweeney Todd. Dit omdat deze rol meestal wordt gezongen door een Bass-bariton. Johnny's zangstem is dit zeker niet, maar ik zla mijn oordeel pas geven als ik de film heb gezien.

Naast Johnny Depp bestaat de cast oa uit Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall, Sacha Baron Cohen.

24 januari 2008 in de Bioscoop

aanvulling 25 januari 2008
7 febuari 2008 in de Biosscoop

1 opmerking:

Bebberke zei

Hoi Bas, operette- en musicalvereniging Servus uit Waalwijk zal Sweeney Todd volgend jaar oktober/november uit gaan voeren. Voor meer informatie zie www.servus-waalwijk.nl

Tot in het theater ..
groetjes,
Berry